Odpowiem na wszystkie pytania

Na czym polega usługa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami?

Usługa pośrednictwa polega na skojarzeniu dwóch stron transakcji. Agencja nieruchomości gromadzi informacje o rynku i jego uczestnikach, jednym słowem - pośrednictwo to handel informacją.
Jestem po to abyś zaoszczędził/a swój czas i pieniądze, kupił i sprzedał korzystniej w oparciu o moją wiedzę i doświadczenie. Dodatkowo gwarantuje pełne wsparcie na każdym etapie procesu sprzedaży, a to wszystko dzięki wieloletniej współpracy z notariuszami, prawnikami, bankowcami, rzeczoznawcami i deweloperami. Przeciętny Polak sprzedaje nieruchomość zaledwie raz lub kilka razy w życiu - ja robię to codziennie od kilkunastu lat! Dlatego służę pomocą innym.

Ile to kosztuje?

Zgłoszenie oferty nic nie kosztuje! Wynagrodzenie za usługę pośrednictwa płatne jest z dołu, nie z góry, czyli dopiero po finalizacji transakcji. Dlatego decydując się na współpracę nic nie tracisz, możesz tylko zyskać!
Wysokość wynagrodzenia ustalana jest indywidualnie, w zależności od zakresu usługi i kosztów planowanych działań.  Zadzwoń i umów się na niezobowiązujące spotkanie, na którym wspólnie ustalimy cenę i zakres usługi pośrednictwa!

Jak zgłosić nieruchomość do sprzedaży/najmu? Czy muszę przyjść osobiście? Jakie dokumenty są wymagane?

Najlepiej po prostu zdzwoń! Umówimy się na spotkanie na nieruchomości, którą chcesz zgłosić. Na tym spotkaniu dokonam oględzin stanu faktycznego oraz prawnego i poproszę Cię o okazanie dokumentów takich jak:
- akt własności (podstawa nabycia np. umowa zakupu, postanowienie sądu o nabyciu spadku, umowa darowizny itp. )
- numer Księgi Wieczystej
- wypis z rejestru gruntów lub kartoteki budynków, lokali - jeśli nie masz aktualnych dokumentów, możesz mnie upoważnić do ich pobrania w urzędzie, spółdzielni, administracji itp.
Przy tej okazji pomogę oszacować optymalną cenę ofertową i podpiszę z Tobą umowę pośrednictwa, która jest podstawą do rozpoczęcia pracy przy sprzedaży Twojej nieruchomości.

O co chodzi z tą wyłącznością? Czy to jest dla mnie dobre rozwiązanie?

Wielu klientów obawia się tzw. wyłączności – zupełnie niepotrzebnie, bo taki rodzaj współpracy ma wiele zalet . Jest to rodzaj umowy pośrednictwa, który daje wyłączne prawo do pośredniczenia w transakcji tylko jednej agencji. Dlaczego? Ponieważ:
- Pośrednik ma większe pole do działania przy wyłączności, adres - nie jest wtedy jego tajemnicą handlową, może więc organizować dni otwarte, publikować ofertę z wskazaniem dokładnej lokalizacji, - jeśli budynek lub lokal jest niezamieszkały, możesz przekazać klucz i nie tracić czasu na niemal codzienne wizyty klientów,
- masz z kontakt tylko z jednym agentem,  który opiekuje się twoją ofertą i na bieżąco informuje Cię o efektach. W przypadku zgłoszenia w kilku agencjach powstaje informacyjny szum i niepotrzebne zamieszanie - a to również nie wpływa dobrze na ofertę.
-  jedna cena, jedna prowizja - proste zasady
- wyłączność jest dobrym rozwiązaniem dla klienta, który oczekuje kompleksowej obsługi – nie ma czasu się tym zajmować, mieszka w innym mieście lub kraju
- dla pośrednika – to pewny zysk – dlatego chętniej inwestuje swoje środki na reklamę i promocje, strategia marketingowa jest bardziej odważna i intensywna
- o współpracy na wyłączność decyduje klient – na spotkaniu zawsze przedstawiam różne warianty – z wyłącznością i bez – to Ty decydujesz, który jest dla Ciebie!

Czy mogę zgłosić ofertę, jeśli mam już podpisaną umowę pośrednictwa z inną agencją?

Tak, chętnie podejmiemę się współpracy o ile nie zawarto wcześniej umowy na wyłączność z innym biurem.

Czy muszę podpisać umowę pośrednictwa?

Zgodnie z obowiązującym prawem, wynikającym z ustawy o gospodarce nieruchomościami – pośrednik może działać jedynie w oparciu o umowę pośrednictwa, zawartą w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Tylko usługa oparta na umowie pośrednictwa gwarantuje pełną ochronę transakcji, gwarantowaną przez ubezpieczenie OC pośrednika. Wyjątkiem jest oferta, przy której całość wynagrodzenia pośrednika ponosi sprzedający – w takiej sytuacji klient kupujący nie musi zawierać umowy, prosimy go jedynie o pokwitowanie otrzymania adresu, aby udokumentować moją pracę.

Czy zajmujesz się wyceną nieruchomości?

Pośrednik z racji swojego doświadczenia i wiedzy o rynku nieruchomości może doradzić Ci w kwestii oszacowania najbardziej optymalnej ceny ofertowej dla Twojej nieruchomości. Cena zależy od wielu czynników, oraz od danej sytuacji – inną strategię należy przyjąć w sytuacji kiedy chcesz sprzedać szybko – inną kiedy nie śpieszysz się aż tak bardzo.
Wielu sprzedających ustala swoje ceny w oparciu o ceny które widzą na portalach ogłoszeniowych – a to błąd! To, że widzimy takie kwoty w ogłoszeniach, wcale nie oznacza, że za tyle te nieruchomości są sprzedawane. Pośrednik ma wiedzę na temat cen transakcyjnych, czyli realnych cen za jakie nieruchomości się sprzedają – dlatego jego porada będzie dla Ciebie cennym źródłem informacji. Jest to o tyle ważne że, ustalenie ceny zbyt wysokiej – to strzał w kolano, stracisz potencjalnych klientów i ich zaufanie, czas …. a czas to pieniądz :)
Profesjonalnej wyceny nieruchomości dokonuje rzeczoznawca majątkowy.  Wycena rzeczoznawcy potrzebna jest np. do sprawy sądowej, podziału majątku itp.

Jeśli potrzebujesz wyceny w formie operatu szacunkowego, mogę polecić Ci rzeczoznawcę z którym współpracuję.

Mam już wybraną nieruchomość, którą chcę kupić. Czy pomożesz mi zweryfikować jej stan prawny?

Oczywiście!
Bardzo często robię to dla moich klientów! Sytuacja prawna nieruchomości zazwyczaj jest skomplikowana i wymaga weryfikacji nie tylko księgi wieczystej ale szeregu innych ważnych dokumentów.  Mieszkanie może być przedmiotem spadku, podziału współwłasności, egzekucji komorniczej i wiele, na prawdę wiele innych ...
Zajmuję się szeroko pojętym doradztwem, robię to na czym się znam. Stale współpracuję z prawnikami, notariuszami i specjalistami, z którymi konsultuję trudne przypadki. Jednym słowem - zrobię wszystko co w mojej mocy aby zagwarantować bezpieczeństwo obrotu!

Masz pytanie?